Leidschendam

Workshop Tuinontwerpen

Niet tevreden over de inrichting van uw tuin, of bent u net in een nieuw huis gekomen waar nog helemaal geen tuin in ingericht? Dan is de workshop Tuinontwerpen iets voor u!

Groei & Bloei organiseert op twee zaterdagochtenden (28 september en 12 oktober) een workshop Tuinontwerpen. De workshop staat onder leiding van Ria Hoogervorst, die zelf al jaren ervaring heeft als tuinontwerper. Op de eerste ochtend gaat u leren hoe een tuinontwerp er uit zou kunnen zien. Daarbij komen onderwerpen aan de orde, zoals het programma van eisen, de analyse van de situatie, een vlekkenplan, vormgevingsaspecten en materiaalkeuze. Op de tweede ochtend gaan we in op het maken van een beplantingsplan. Daarbij besteden we aandacht aan de basis: grondsoort, zonuren e.d. en aan vormgeving met groen. Dus de toepassing van bomen, hagen, heesters, vaste planten, bladvormen en bloemkleuren. Verder wordt aandacht besteed aan hergebruik van harde materialen, waterberging en bij de beplanting aan de kracht van inheemsen soorten en niet te veel gecultiveerde planten.

Het is onmogelijk om alle aspecten van het tuinontwerpen in twee ochtenden volledig te behandelen, maar de workshop biedt voldoende handvat om een eigen tuinontwerp te kunnen gaan maken.

De workshops worden gehouden in wijkgebouw de Poort, Kastelenring 112, Leidschendam (wijk Duivenvoorde). Aanvang 10.00 uur tot ongeveer 12.00 uur. De kosten bedragen 19,50 euro voor leden van Groei & Bloei en leden van wijkvereniging De Poort en 24,50 voor niet-leden. Aanmelden kan via: jan.gonnie@alpineflowers.nl of bel met 070 327 8959 (na 19.00 uur).