Leidschendam

Tuin vergroend? Doe mee met de Tuinmetamorfose-wedstrijd!

Groei & Bloei organiseert dit jaar weer, in samenwerking met de gemeente Leidschendam-Voorburg, de Tuinmetamorfose-wedstrijd als onderdeel van Operatie Steenbreek.

Waar gaat het om?
Wij streven naar een groene, biodiverse en klimaatbestendige omgeving. Daar kan Iedereen aan bijdragen. Bestond uw tuin uit veel stenen en heeft u die onlangs vervangen voor groen, dan nodigen wij u uit om deel te nemen aan de Tuinmetamorfosewedstrijd. Dat kan ook, wanneer u een deel van uw tuin heeft vergroend of uw balkon heeft omgetoverd tot een groene oase.
Met veel groen in de tuin zorgt u niet alleen voor een fijnere omgeving voor u zelf, maar werkt u ook mee aan een beter leefklimaat voor dieren. Bovendien ontstaat er een betere afwatering van regenwater, waardoor dit niet via het riool wordt afgevoerd en het grondwater op peil blijft. Planten zorgen  voor verkoeling door verdamping bij heet weer. Bovendien leggen bomen, struiken en planten CO2 vast. Een kleine ingreep kan al heel veel moois opleveren! Alle beetjes helpen.

Hoe kun je deelnemen?
Kies één of meerdere foto's van je tuin vóór en na de metamorfose, bij voorkeur gemaakt op een dag met licht bewolkt weer. Kies de foto’s uit, waarop je tuin op zijn groenst en fleurigst is. Stuur je foto's samen met je gegevens en een beknopte beschrijving, vóór 28 oktober per e-mail naar info(at)leidschendam.groei.nl. Een deskundige en onafhankelijke jury van Groei & Bloei zal alle inzendingen beoordelen.

Op een feestelijke bijeenkomst op donderdag 21 november zal de uitslag van de wedstrijd bekend worden gemaakt. Als deelnemer ontvang je hiervoor een uitnodiging.

Doe mee met de Tuinmetamorfose-wedstrijd en laat jouw groene paradijs stralen! Samen kunnen we een positieve verandering teweegbrengen voor het milieu en onze leefomgeving.