Leidschendam

Herfststuk maken

Datum: woensdag 13 oktober

Onder leiding van Wally Zweekhorst en Gonnie Blokland zijn 19 deelnemers aan de slag gegaan met het maken van een eigen herfstbloemstuk. Met een prachtig assortiment aan herfstartikelen, vers van de veiling, gingen zij van start. Op een glazenvaas gevuld met pompoen en decoratief sisal, werd een basis van diverse groensoorten en takken gemaakt. Vervolgens werden verschillende oranje-geel tinten toegevoegd met mini-zonnebloem, Protea en gedroogde Physalis, die ook wel oranje lampionnetje worden genoemd en wat vruchten. Met kaneelstokjes werd geur toegevoegd. De doorgekleurde hortensia’s, met een mooie groen-rode tint, alsook het komkommerkruid, maakte het bloemwerk helemaal af.

Het was een middag vol creativiteit, waarbij iedereen met een prachtig bloemstuk naar huis ging. Voor het eerst vond de workshop plaats in het clubhuis van de scouting Damherten te Leidschendam.